Dažreiz RT žurnālisti iziet ārpus scenārija rāmjiem

  • 11. Oktobris
  • 212
  • 0

Iedomājieties, jūs esat kādas Rietumu valsts žurnālists, kurš ir noalgots darbam RT (Russia Today).

Iespējams, jūs esat patīkami saviļņots, zinot, ka strādājat tur un par to, ka esat daļa no liela starptautiska ziņu tīkla, bet jūs droši vien arī zināt, ka jūsu darba devēju apvij zināma šūmēšanās un „negatīvisma aura”, jo vienai daļai sabiedrības ir skaidrs, ka tas ir kādas ārvalsts un nepavisam draudzīgas valdības propagandas rupors.

„Man ar šo visu ir kaut kā jātiek galā, to sabalansējot, man jābūt maksimāli uzmanīgam un es negribu kaitēt savai reputācijai un ļaut savam darba devējam nonākt neveiklā situācijā,” tā droši vien teiktu kāda starptautiskā RT žurnālista iekšējā balss. Bet ne visi RT žurnālisti klausa savai iekšējai balsij, pastrādājot pilnīgas stulbības, piemēram iepriekšējā svētdienā RT korespondente Samera Hana (Sameera Khan), kas strādā Vašingtonā, savā Twitter kontā dalījās ar vēstījumiem, kas attaisno Staļina noziegumus un gulaga nometnes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tikai dažas nedēļas pirms Staļina mēmju nopublicēšanas, Hanas jaunkundze Twitter kontā bija rakstījusi, „Es bez vilcināšanās esmu atdot savu dzīvi, lai tikai ļautu atgriezties Staļinam,” ziņoja NBC News žurnālists Bens Kolins (Ben Collins).

Sameras Hanas iziešana ārpus scenārija rāmjiem var tik uztverta kā pārāk dedzīgs un ar RT vadību nesaskaņots mēģinājums atbalstīt RT vēstījumu, ka viss negatīvais, kas ir pateikts par Kremli, ir neobjektīva rusofobija.

Vai arī viņa mācās no sava bosa, RT vecākas redaktores Margaritas Simonjanas, kuras ārprātīgi neveiklā un bezgala stulbā Solsberijas indēšanas lietas aizdomās turamo GRU geju intervija gan Krievijā gan ārvalstīs tika kārtīgi izsmieta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Krievijas sociālo mediju lietotāji kārtīgi izsmēja RT interviju ar GRU aģentiem, kas tiek turēti aizdomās par Skripaļu indēšanu.)

RT vēsturē tas nav vienīgais gadījums, kad RT „uzticamie” darbinieki ir izgājuši ārpus atļautā rāmjiem. Kaut gan salīdzinājumā ar Hanas gadījumu, parasti, reakcija ir pretēja, proti, pozitīva un labvēlīga no sabiedrības puses, piemēram, kad ziņu diktore dzīvajā ēterā ņēma un atzinās, ka viņa nožēlo to, ka strādā Kremļa propagandas kanālā. Šo amerikāņu ziņu diktori sauc Liza Vāla (Liz Wahl). Viņa dzīvajā ēterā pastāstīja kāpēc vairs nespēj leģitimizēt Kremļa nelegālo Krimas aneksiju. Turklāt vēl viens RT korespondente Abija Mārtina (Abby Martin) arī pēkšņi sāka kritizēt Kremli par Krimas okupāciju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2014.gada 5.martā amerikāņu ziņu diktore Liza Vāla aizgāja no darba RT, paziņojot par to dzīvajā ēterā un paskaidrojot auditorijai, kāpēc viņa vairs nespēj izturēt, to ar, ko nodarbojās līdz šim (attēls iegūts no Youtube).)

Newsweek rakstīja, ka Samira Hana vēlāk tvītoja, „Es tikko sapratu, ka tās mēmes, kuras es nopublicēju par Staļina gulagiem bija neprecīzas. Atvainojos visiem, kuri tikai aizskarti.” Tagad viņas Twitter konts ir slēgts.

Avoti:

https://euvsdisinfo.eu/going-off-script-rt-style/

https://euvsdisinfo.eu/three-things-you-should-know-about-rt-and-sputnik/

https://twitter.com/oneunderscore__/status/1049370446943215616

https://euvsdisinfo.eu/russias-double-media-standards/

https://euvsdisinfo.eu/inside-rts-world-of-alternative-news/

https://www.buzzfeednews.com/article/rosiegray/rt-host-who-criticized-russias-ukraine-invasion-is-leaving-t

https://twitter.com/sameerakhan

Komentāri 0
pievienot komentāru